23.2.11

Rahmat di sebalik bekam

Rasulullah saw bersabda:
"Sebaik-baik pengubatan bagi kalian ialah hijamah (bekam)"
"Barangsiapa berbekam pasti mendapat rahmat dari Allah SWT"


3 bulan lepas, aku balik kampung dan bila sampai KL kakak aku ajak berbekam dan kebetulan pada waktu aku tak berapa sihat. Sebelum berbekam aku ke klinik tapi ubatnya aku tak makan, aku cuma nak dapatkan MC je.

Rawatan bekam itu dibuat di Ulu Kelang dan kos rawatanya pun berpatutan, tak sampai seratus. Lepas rawatan aku diberi susu kambing dan minyak habatus sauda. Alhamdulillah, lepas tu badan aku terasa ringan dan sihat.

Yang menariknya, masa tu awal bulan, bila dah balik kampung dan berbekam, baki wang aku ada cuma tak sampai Rm300, tapi alhamdulillah dengan rahmatNYA duit itu cukup sampai akhir bulan walaupun aku berbelanja macam biasa.

Inilah rahmat Allah sebagaimana sabda di atas. Sesungguhnya Allah tidak memungkiri janji. Alhamdulillah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan