27.1.11

Aku yang pelik

Tadi aku ditanya apa kerja paling gila yang aku pernah buat oleh penemuduga (betul ke perkataan ini), aku ada jawapan yang bombastic, tapi malu nak kongsi..hehe

Walau bagaimanapun, ada juga kerja lain yang aku buat, bagi sesetengah orang ia pelik..dan luar kebiasaan.
Aku jenis manusia yang tak suka duduk rumah dan suka ikut hati sendiri.
  • Pernah dulu aku pokai sebab dah hujung semester dan banyak assignment luar. Pada waktu itu aku selalu beli majalah Dewan Masyarakat, disebabkan pokai teramat dan nak beli majalah pun macam nak koyak poket, kalau duduk bilik pun asyik pandang dinding, jadi aku pergi kedai buku dalam kampus dan baca Dewan Masyarakat secara percuma dan dewan lain pun aku baca. Dah habis,aku jalan kaki balik asrama sambil fikir secara kritikal isu yang aku baca tadi.
  • Boleh dikatakan setiap keluaran akhbar alternatif (Suara Keadilan,siasah) aku akan beli. Masa tu tahun 1 dan duduk asrama. Jadi untuk selamat dan elak kena spot check, aku sorok dalam sarung bantal..
  • Menariknya, aku pergi demo PPSMI, jadi wakil calon Pro-M masa pilihanraya kampus..tak ada pula orang kolej syak aku atau attack aku. Alhamdulillah..selamba je aku pergi selamba je aku balik..orang ingat pergi dating kot..Kah kah kah Biasanya kalau orang yan berkelakuan macam aku mesti kena ambil tindakan punya.
P/s: Setiap orang wajib ada ruang kebebasan untuk diri sendiri, aku tak suka hidup aku dibayangi orang lain. Buat apa yang aku rasa patut. Tidak perlu berpura-pura untuk puaskan hati orang lain. Walau bagaimanapun aku manusia lemah, sentiasa perlukan bimbingan dan teguran, aku sentiasa menerimanya. Terima kasih pada yang mengambil berat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan