22.3.11

Lingkaran hujung minggu

Hajat di hati nak lepak di MPH hujung minggu ni, sambil membaca buku yang tak mampu dibeli, tapi apakan daya kena tunggu awal bulan. Minyak kereta perlu dicatu sehingga akhir minggu depan.  

Kawan sekerja minta aku temankan ke PWTC sabtu ini sempena pameran kerjaya, entahlah, tengok keadaan. Ada duit semua jalan.

Untuk bergaji besar aku perlu tunggu tiga atau empat bulan lagi. Aku bakal meninggalkan pekerjaan sekarang hujung bulan ni, dan mula di tempat baru sebagai trainee. Harapnya performance aku baik. Boleh aku bayar hutang PTPTN yang bawa Ah Long melalui pos.

Sepanjang bulan ni, tak ada hari yang aku duduk di rumah, minggu pertama ke Kuala Kangsar, ikut kawan balik kampung, aku pun dah lama tak melancong melencong, minggu kedua buat assignment di rumah Prof. Emiritus Datuk Dr. Mohd. Taib Osman sempena penganugerahan Tokoh Kencana PBMUM, minggu yang terbaru ada assignment di MPH, promosi buku oleh Ann Wan Seng dan persembahan teater 'Jebat Derhaka Tuah Bela', Ahad dengan Merong Mahawangsa, syukur pensyarah Cik Tuan belanja tiket wayang, minggu keempat, mungkin ke PWTC..ikut arus, kalau tiba-tiba ada rezeki turun dari langit atau muncul dari bumi. Yang pasti dari Allah yang Maha Pemurah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan